یزدفردا: عضو شورای اسلامی شهر یزد مطرح کرد: عدم وجود مدیریت یک پارچه شهری مشکلات فراوانی برای شهروندان به وجود آورده است که یکی از این مشکلات بحث تخریب باغ ها و عدم نگهداری آن‌ها می باشد.

به گزارش یزدفردا: محمد باقر پارسائیان عضو شورای اسلامی شهر یزد در صحن علنی شورا افزود: علاوه بر نهاد ها و دستگاه ها، شهروندان نیز نقش ویژه ای در نگهداری باغ ها دارند و  باید راهکار های اجرا گردد که نگهداری باغ برای شهروندان مقرون به صرفه و مفید و آورده داشته باشد.

وی ادامه داد: جهاد کشاورزی نیز برای کاشت درختانی که باغداران بتوانند از میوه آن درآمدی کسب کنند و ثمراتی را همراه داشته باشد، میتواند راهکارهایی را پیشنهاد دهد.

پارسائیان گفت: محله خرمشاه یکی از محلاتی است که با این مشکلات مواجه شده و قیمت آب منطقه از ساعتی ۵۰هزار تومان به یک میلیون تومان افزایش یافته است، شهرداری به تنهایی قادر به حل چنین مشکلاتی نیست و دستگاه های نظارتی و دستگاه هایی همچون آب و فاضلاب، آب منطقه ای، مسکن و شهرسازی و جهاد کشاورزی باید برای حل آن همگام با شهرداری قدم بردارند.

پارسائیان درخصوص وضعیت باغ ها در دیگه مناطق شهر یزد خاطرنشان شد: متأسفانه در منطقه خیر آباد، حسن آباد و کسنویه اکثر باغ ها تخریب شده است و افراد سودجو در حال قطعه بندی و فروش این زمین ها هستند موضوعی که درخواست می شود کمیسیون نظارت برای حل آن پیش قدم گردد چرا که این حجم از تخریب باغ ها قابل قبول نیست.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا